sobota, 21 maja 2011

Kuchnia włoska


Witajcie ponownie!

[...] Każdy spośród nas, uczestników wycieczki otrzymał od kelnera Menu, na nasz niefart było ono napisane tylko w języku włoskim, bez tłumaczenia na inny, więc mieliśmy niemałe problemy ze zrozumieniem co nam oferują pod poszczególnymi pozycjami karty. Czego tam nie było! 
Od zuppa di cozze, spaghetti al ragu, torta di nocciole (nazwy nic nam nie mówiły, nie mieliśmy bladego pojęcia co może zostać nam podane) po popularne na całym świecie bruschetta (opiekany chleb z czosnkiem i oliwą z oliwek), risotto (podsmażany ryż z parmezanem, czosnkiem/cebulą), carpaccio (plastry surowej wołowiny z oliwą z oliwek) i desery (zabaione, tiramisu). 


Przez dłuższy czas nie mogliśmy się zdecydować, więc poprosiliśmy pracownika restauracji o doradę, pokrótce opowiedział nam w czym specjalizuje się kuchnia włoska - La cucina Italiana:
-Otóż moi drodzy słynie ona nie tylko z popularnej na całym świecie pizzy i spaghetti, ale również z przeróżnych past, makaronów, owoców morza, ogólnie  jest prosta i smakowita, ale zarazem różnorodna, bowiem poszczególne regiony mają swoje charakterystyczne kulinarne specjały, które różnią się od siebie.
W północno-wschodniej części Państwa potrawy mają słodko- kwaśny smak (popularne są tutaj świeże ryby, makarony), natomiast w północno-zachodniej rządzi aromat dodawanych sosów (na stołach króluje ryż, sery). Potrawy ze środkowych Włoch są proste, ale bardzo pożywne (salami, szynka), a już w południowej różnorodne i zdrowe (soczyste pomidory, zielone oliwki, owoce morza).
W jednym zdaniu podsumowując - co najbardziej kochają włosi? Wino, oliwę z oliwek oraz przyprawy (bazylia, oregano, estragon). Nie potrafiliby się bez nich obejść, dodają je do potraw nie skąpiąc!
Postanowiliśmy zaryzykować i zamówić...



c.d.n

Kamcia

40 komentarzy:

  1. Nieźle, moja przyjaciółka wyjechała do Włoch, więc się trochę interesuję tym krajem. ;) Pozdrawiam i zapraszam do siebie: onthefloor14.blogspot.com oraz amazingstory14.blogspot.com. <33 ;*

    OdpowiedzUsuń
  2. jak byłam we Wloszech strasznie smakował mi makaron z jakimś przepysznym sosem ahh bez bisu się nie obeszło. Makaron włoski jest przepyszny :) - smakował mi bardziej niż Włoska pizza ;P.


    www.lidzia007.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszności:) Pamiętam risotto z borowikami we Florencji, nigdy mi takie nie wychodzi

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie jestem wegetarianką, ale mięsa nie lubie! A kuchnia Włoska ma w sobie tyle past i sosów że mogłabym nimi żaglować i wybierać co dzien coś innego ... Za to ją kocham!! I pragnę odwiedzić prawdziwą Włoską knajpę :) Tobię zazdroszcze że tam byłaś...
    Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam kuchnię włoską! mogłabym nic innego nie jeść przez całe życie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej, mam do Ciebie pytanie. Od momentu, gdy nagle zniknął Twój blog a potem się pojawił, mam błąd w profilu: wyświetla mi się 9 obserwatorów, ale gdy wchodzę w tą liczbę,wyświetla się tylko 8; niedawno odkryłam, że Ty się nie wyświetlasz, chociaż, jak zajrzałam w Twój profil, to jestem na Twojej liście obserwowanych blogów. Nie wiesz może, jak to naprawić? Straszne mnie denerwuje ten błąd.
    Pozdrawiam ;>
    Odpisz na moim blogu, pod jakimś postem ;>

    OdpowiedzUsuń
  7. czasem kombinuję z kolorami w photo filtre ; )

    OdpowiedzUsuń
  8. chyba mam coś z włoszki w sobie;D uwielbiam te przyprawy!:D hah:D narobiłaś mi smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  9. tag http://hellesalvo.blogspot.com/2011/05/top-10-award.html

    OdpowiedzUsuń
  10. yummy !.
    jo tam ;PP
    wcale nie ;DDD

    OdpowiedzUsuń
  11. Trudno mi powiedziec o lakierze, bo ja maluje nim po tipsach, wiec nie odpryskuje, szybko schnie, tylko ja musze dac 3 warstwy ;<

    OdpowiedzUsuń
  12. ale mi narobiłaś ochoty na najzwyklejsze w świecie spaghetti mmmmmm z marchewką i selerem naciowym :D

    OdpowiedzUsuń
  13. jeśli chodzi o pędzle - mac'a nie miałam, maestro też nie. cierpliwie czekałam na powrót hakuro z ich stroną online. Jeśli natomiast miałabym wybierać z tych dwóch to wzięłabym polskie Maestro, mają bardzo dużo pozytywnych opinii, przy większych zamówieniach często dorzucają gratisy. Nie widzę sensu przepłacać w przypadku MAC'a.

    OdpowiedzUsuń
  14. kocham włoską kuchnie;) mam takze rodzine we Włoszech;p
    pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny blog <3

    zapraszam na mój:
    http://roxyolsen.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Do RoxyOlsen: Dzięki za odwiedziny na moim blogu. Ale powiedz mi dziewczyno, dlaczego tak SPAMujesz, gdzie wejdę to ta sama treść komentarza od Ciebie.. :( Uważam, że masz na prawdę ciekawy blog, przejrzałam go, tylko psujesz sobie reputację tym spamowaniem:(

    OdpowiedzUsuń
  17. mmmmmniaaam kuchnia wloska <3 love it

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja wręcz kocham Zarę <3 . To jest skrawek mojej szafy, ale jakbym miała fotografować wszystko co posiadam, stałoby się to nudne :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Mmm.... Mniam... Pysznie :D.
    Włoskie jedzonko. Chodziarz Polskie najlepsze :3 Co nie ?

    OdpowiedzUsuń
  20. ale rarytasy..dużo roboty przy nich :)

    OdpowiedzUsuń
  21. prawdziwa pizza włoska jest przepyszna:) ty również masz mega ciekawy blog <33

    OdpowiedzUsuń
  22. ja tam we Włoszech się zajadałam ciągle lodami :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Dla mnie włoska kuchnia jest jedną z najlepszych jakie istnieją :). Obserwujemy się ? Zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  24. I love your blog!
    Thanks for comment
    xoxo

    OdpowiedzUsuń
  25. Co roku jeżdżę na wakacje do włoch i dalej nie moge wyjść z zachwytu ich kuchni :) Jest cudowna :) Swoją drogą bardzo fajny blog, oczywiście obserwuje i zapraszam do mnie:
    http://hit-myself.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. hello :)
    mieszkam od 10 lat jak nie wiecej :) no i rozmawiam po szwedzku :**

    OdpowiedzUsuń
  27. to moja siostra, ja jestem niestety jeszcze w domu rodziców ale już nie długo studia, wiec bd mogła zrobić sobie tatuaż<3333

    OdpowiedzUsuń
  28. po przeczytaniu tej notki i patrzeniu an te zdjęcia, zrobiłam się głodna XDDDD
    nmzc. ;3
    oj, wiem, wiem ;DDD
    ciesze sie, ze cie rozbawiłam ;3

    OdpowiedzUsuń
  29. dziękuję za odwiedziny ;)
    Firma wibo dostępna jest w drogeriach Rossmann :)

    OdpowiedzUsuń
  30. hej, dzięki za komentarz, fajny blog :3
    pysznie wyglądają te dania :3

    OdpowiedzUsuń
  31. Hej ;D
    Na pewno dam znać. Powinien być jutro nowy post ;3.

    OdpowiedzUsuń
  32. Czekam na następną notkę ;) Pozdrawiam i dziękuję za komentarze na moim blogu, buziaki. <33 ;*

    OdpowiedzUsuń
  33. Thank you for your comment, dear!
    This food looks delicious!
    Keep checking my blog :)

    Loves,
    Rowan

    www.redreidinghood.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. nowa notka ;D Miałam zawiadomić więc to robię xD

    OdpowiedzUsuń
  35. Fajny blog i zapraszam do mnie !

    OdpowiedzUsuń
  36. Thanks for visiting!
    Come back soon
    xoxo

    OdpowiedzUsuń
  37. oj, mam smaka! :D
    http://callhimnow.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń